1.Vásárlás az Áruházban - A szerződéskötés lépései
Az Épgáz Kft. által működtetett online áruházban történt regisztrációval, illetve rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadja a jelen vásárlói szabályzatot.
Az internetes áruházban történő vásárlásra az elektronikus úton történő szerződéskötés különös szabályai (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről), illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályai (45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet) vonatkoznak, írásban kötött szerződésnek minősülnek. A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar. A szerződést egyedi azonosító alapján (rendelésszám) iktatjuk, a későbbiekben ennek segítségével visszakereshető, hozzáférhető. A szerződés magatartási kódexre nem utal. A leadott rendeléseket elektronikus levélben (e-mailben) haladéktalanul (legkésőbb 48 órán belül - ajánlati kötöttség ideje) visszaigazoljuk, amennyiben nem kap e-mail értesítést, kérjük keresse Ügyfélszolgálatunkat, mert valószínűleg rosszul adta meg az e-mail címét.
A szerződés tárgya
A szerződés tárgya a www.comfortshop.hu internetes áruházban található árucikk, melyre a vevő vásárlási megrendelést rögzít.
A vevő a termékek tulajdonságait a termékhez tartozó leírásban is megtekintheti. A webáruházban szereplő képek, illusztrációs fotók, ábrák, színek, leírások és műszaki adatok tájékoztató jellegűek. A gyártók fenntartják a jogot, hogy a termékeken, azok színén és műszaki jellemzőin változtassanak, így például két külön alkalommal történő vásárlás esetén előfordulhat, hogy adott termék más szállítmányból származik, azaz a korábbi és az újabb beszállításból származó termék színárnyalata, színhőmérséklete, csomagolása, stb. kis mértékben eltérhet.
A termék beszerelését, beépítését, üzembe helyezését, használatba vételét megelőzően minden esetben győződjön meg a vásárolt termék pontos paramétereiről, és az üzembe helyezést bízza szakemberre, mert a termékleírásban szereplő méretek és adatok a termék fejlesztése miatt és egyéb okokból változhatnak.
A megrendelés leadásával a vevő elfogadja a termékek tulajdonságait.
Webáruházunkban a termékek mellett a bruttó, ÁFA-s egységárakat tüntetjük fel. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor cégünk nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
A rendelés elfogadása
Amennyiben végighaladt a rendelési folyamaton (Regisztráció, Szállítási cím
ellenőrzése, Számlázási cím ellenőrzése, Részletes megrendelőlap, Megrendelés
leadva) a rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt – 48 órán belül
– egy emlékeztető e-mailben (automatikus visszaigazoló email) tájékoztatja.
Amennyiben a regisztráció során valamely adatot tévesen vagy hibásan adott meg (adatbeviteli hiba) annak módosítását bejelentkezés után a Személyes adatok menüpontban is megteheti. Függőben lévő megrendelés adatainak, tartalmának módosítását legkésőbb a csomag postára adásáig jelezheti Ügyfélszolgálatunknak írásban az info@comfortshop.hu e-mail címre küldött megkereséssel!
Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a megadott email címen megkeresi Önt.
A megrendelés teljesítése
A megrendelt termékeket egy (vagy több) csomagba összeállítva adjuk át a szállító partnerünknek. A küldemény elindításáról e-mailben értesítjük a vevőt, emellett a csomag azonosító számát is továbbítjuk elektronikus levél formájában. A szállításról részletesebben "A termékek szállítási módja" fejezetben olvashat.
A Webáruház Csomagküldő szolgálatánál rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:
- Az info@comfortshop.hu e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, ha szükséges adószáma; a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (ha a rendelt termékből egyáltalán, vagy nem az Ön által rendelt méretben, stb. nincs készleten).
- A +36 30 375 4567 es telefonszámon munkaidőben (H-P: 8-15:00 óra között) munkatársunk felveszi a rendelést.
2. A termékek szállítási módja
Cégünk igyekszik a csomagolási és postaköltségeket a minimálisra csökkenteni. A csomagokat a Magyar Posta Zrt. vagy az Épgáz Kft. szállítja ki!
A Magyar Posta Zrt. vállalja, hogy a csomagot a feladást követő napon, vagy a rákövetkező napon kézbesíti. Ha a postással nem sikerül a találkozó, akkor a kézbesítő megpróbálja a következő napon ismét a kézbesítést, és egy értesítőt dob be a postaládába, mellyel a Postán 10 napig átvehető a csomag. Ha ez idő alatt senki nem jelentkezik a csomagért, visszaszállítják a feladónak, jelen esetben az Épgáz Kft-nek. Az át nem vett csomaghoz kapcsolódó teljesült szállítási szolgáltatásokat minden esetben kiszámlázzuk a vásárló részére.
A megrendelt termékek szállítását csak Magyarország területén belül vállaljuk! A szállításhoz pontosan megadott cím szükséges: irányító szám, település neve, közterület neve, házszám és az átvevő telefonszáma!
A kosár tartalmára kattintva rendszerünk automatikusan kiszámolja a szállítási költséget a kosárban lévő termékek súlyától, terjedelmétől függően:
http://www.comfortshop.hu/kosar
Amennyiben a terméknél fel van tüntetve az "ingyenesen szállítjuk!" felirat, annak a terméknek a szállítási költsége díjtalan az ország egész területén.
Csomagolási költség
Ennek költségeit magunkra vállaljuk.
Személyes áruátvétel
A megrendelő a csomagot -előzetes egyeztetést követően- az internetes áruház csomagküldő telephelyén (Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a.) átveheti munkaidőben. Ilyen esetben a csomagra semmilyen szállítási költséget NEM számítunk fel. Ha ezt a megoldást választja, akkor az ügyfélszolgálattal történt előzetes egyeztetés után (ami történhet e-mailben vagy telefonon) lehet a csomagért menni. A megrendelt csomagokat legtovább 8 napig tároljuk, közben munkatársunk több alkalommal is megpróbálja Önt e-mailben vagy telefonon értesíteni. A 8 nap letelte után a rendelést töröljük.
Szállítási határidők
Webáruházunk több beszállító termékeit is kínálja. A termékek jelentős része állandóan van készleten, ám egy kisebb részükből lehet, hogy nincs, vagy nincs elegendő raktáron. A raktáron lévő termékeket átlagos esetben a megrendelést követő munkanapon postára adjuk. A raktáron nem lévő termékek a lehető leghamarabb beszerezzük erről munkatársunk további tájékoztatást nyújt, ezt követően tudjuk a megrendelést postára adni. Amennyiben a megrendelés a megrendelést követő legkésőbb 5. munkanapon sem kerül feladásra, ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni.
A vásárló dönthet, hogy megvárja a következő beszállítást; a hiányzó terméket kihagyja a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el; a csomagot a hiányzó termék beérkezését követően postára adjuk; hasonló (helyettesítő) terméket választ; vagy következmények nélkül lemondja a megrendelést.
A szállítás időpontja beszállítóinktól függ (tudják-e hozni a terméket amely nekünk éppen nincs raktáron) illetve szállító partnereinktől függ (le tudják-e szállítani a csomagot az előjelzett időpontra), így esetleges csúszás esetén felelősséget nem tudunk vállalni (sem kötbért, sem kártérítést).
A csomag feladásáról e-mailben csomagazonosítót küldünk. A csomag érkezése az email elküldését követő munkanapon várható.
MINDEN esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. Ha csak mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mail-ünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a megrendelő igényeit tőlünk vagy besszállítónktól eredő hiba miatt nem sikerül kielégíteni, maximális flexibilitással és pénz visszafizetési garanciával kezelünk!
Fizetési mód
1. A megrendelt
termékeket tartalmazó csomaghoz utánvéttel juthat hozzá. A teljes összeget
átvételkor a postásnak kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a
megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.
2. Banki átutalás. Számlaszámunk: K&H Bank 10201006-50262634-00000000,
kedvezményezett: Épgáz Kft. A közleményként kérjük tüntesse fel nevét és
a megrendelés sorszámát.
3. Online bankkártyás fizetés:
A bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
Információ a
szállításról (Magyar Posta ügyfélszolgálat):
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat_kapcsolat
Lakossági ügyfeleknek: 06-1-767-8282
Hétfőtől szerdáig és pénteken: 08:00-17:00
Csütörtökön: 08:00-20:00
3. Rendelés lemondása téves rendelés esetén, át nem vett csomag
Téves megrendelés
Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben az info@comfortshop.hu címen, írásban mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja.
Át nem vett csomag -Csomag újrakézbesítés
Minden alkalommal,
amikor csomagot küldünk, megküldjük Önnek is a feladás napján e-mailben a
csomag azonosító számot, ebből tudhatja, hogy másnap megkapja a csomagot.
Amennyiben másnap nem találkozik a szállítóval és értesítőt sem kap a
postaládájába, úgy a küldött csomagazonosító számmal hívja fel a
06-40/31-32-33-as telefonszámot és érdeklődjön a csomagjáról. Amennyiben mi
elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 10 munkanapon belül nem veszi
át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre. Át
nem vett csomag esetén a teljesült szállítási szolgáltatások díját a
megrendelőre terheljük, a csomag újraküldését kizárólag a megrendelés értéke és
a szállítási díjak előre átutalását követően kezdeményezzük. Amennyiben egy
címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot Áruházunk fenntartja
a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot.
Amennyiben a megrendelt áru nem érkezik meg az ígért időben, kérjük másnap
értesítsék cégünket, hogy utánajárjunk a csomag sorsának.
4. Elállási jog
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Gazdasági társaság kereskedőket, viszonteladókat, egyéb jogi személyeket nem illeti meg az elállási jog (17/1999. (II.5.) Korm. rendelet). Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre:
Postacím: Épgáz Kft,
4220 Hajdúböszörmény Tessedik Sámuel utca 1/a
E-mail: info@comfortshop.hu.
Elállási jog gyakorlása:
Alulírott kijelentem,
hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló
szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Rendelés száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.
Figyelem! A hiányosan visszaküldött termékeket nem tudjuk elállás jogával visszavenni. Amennyiben a hiányzó alkatrészeket részünkre megküldi, a pénzvisszafizetésnek nincs akadálya. Ha mégis hiányosan küldi vissza a terméket, úgy az elállás jogát nem tudjuk biztosítani, ekkor a termék visszaszállítási költsége Önt terheli.
Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
Az elállási jog gyakorlásának módja a következő:
Előfordul, hogy az Internetes áruházban kiválasztott termék a valóságban mégsem olyan, mint amilyet Ön szeretett volna, ekkor élhet az elállás jogával. A visszaküldés módja:
Csak hiánytalanul visszaküldött (saját dobozában, saját csomagolási anyagával, minden tartozékával) termékek árát tudjuk visszafizetni! Ha nem fizet értékbiztosítást feladáskor, akkor különösen körültekintően járjon el csomagoláskor, hogy ne sérüljenek a termékek. Nem megfelelő csomagolásból eredően megsérült termékek árát nem tudjuk visszafizetni.
Vegye figyelembe, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket minden esetben Önnek kell megfizetnie, így portóval vagy utánvéttel terhelt csomagokat NE küldjön vissza, mert azokat nem áll módunkban átvenni. Ilyen esetben a csomagot a szállító cégek automatikusan visszajuttatják Önhöz, és esetlegesen további költségeket számolnak fel rá!
- Visszaküldési cím: Épgáz Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a.
A visszaküldött termék megérkezése után a teljes vételárat és a rendeléskor megállapított szállítási költséget 14 napon belül visszautaljuk az Elállási nyilatkozatban megadott bankszámlaszámra. A vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, vállalkozásunk azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.
Figyelem! A hiányosan visszaküldött termékeket (csomagolás is számít) nem tudjuk elállás jogával visszavenni. Amennyiben a hiányzó alkatrészeket vagy csomagolóanyagot részünkre megküldi, a pénzvisszafizetésnek nincs akadálya. Ha mégis hiányosan küldi vissza a terméket, úgy az elállás jogát nem tudjuk biztosítani, ekkor a termék visszaszállítási költsége Önt terheli.
5. Szavatossági jog
Az általunk forgalmazott termékekre a Ptk-ban és 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendeletekben foglaltak szerint 1 év jótállást vállalunk, vagy vállalnak beszállítóink, a gyártók és importőrök. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.
A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékek beérkezésekor minden esetben jegyzőkönyvet készítünk, amelyből megállapítható a szerződéskötés (vásárlás) időpontja, illetve tartalmazza a visszaküldött termékhez kapcsolódó hiba leírását is, ezt e-mailben megküldjük a vásárló részére.
A hibás termékeket 15 napon belül kicseréljük, vagy megjavíttatjuk, ennek érvényesítésére Ügyfélszolgálatunkon keresztül, a vásárlástól számított 1 éven belül van lehetőség. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, illetve ha a garanciális cserére vagy javításra nincs lehetőség, úgy a termék vételárát cégünk a vevő által megadott bankszámlára utalja vissza.
A vásárlástól számított hat hónapon belül cégünk csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítjuk, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így cégünk nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a megrendelő számára felismerhetőek voltak.
Nem érvényes a garancia, ha a garanciális igény a garancia időn túl érkezett be. Nem érvényes a garancia a termék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen felszereléséből, kezeléséből, tárolásából eredő hibák esetén, ezért kérjük, hogy a termékek beépítését-beszerelését mindig bízza szakemberre. Rendeltetésellenes használatnak minősül pl. a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés. Megszűnik a garancia, ha a meghibásodás nem megfelelő üzemeltetés, illetéktelen beavatkozás, mechanikus sérülés vagy elemi kár (vihar, villámcsapás, tűz, robbanás, túlfeszültség, túláram) miatt következik be. A garancia a hibás termék által okozott másodlagos károkra nem terjed ki.
2017. január 1-től már mind a 197 járási hivatalban elérhető a fogyasztóvédelem, így mindenki a lakóhelyéhez legközelebbi hivatalban intézheti fogyasztóvédelmi ügyét. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/
A fogyasztó a
szavatossági igények elutasítása esetén békéltető testületekhez fordulhat. A
békéltető testületek elérhetőségeit megtalálhatják a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/ weboldalán.
Vállalkozásunk székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15
Telefonszám: +36 52 500 710
Fontos, hogy a hibáról
pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. A csomag feladási
költségét Önnek kell megfizetnie, a visszaküldési díj cégünket terheli. Kérjük,
a csomagot értéknyilvánítással adja fel. NE küldje vissza portós vagy
utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! Visszaküldési
cím:
Épgáz Kft. 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a.
A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül
visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben
azonban a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a
hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan
nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.
Szavatossági szabályok kérdezz-felelek
formában
Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
1.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése
után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.5. Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
1.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó –
választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
1.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
1.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
1.9. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
1.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó
dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
1.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint
a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez
elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
1.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
1.13. Felhasználót milyen jogok és milyen
határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
1.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási
kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak
abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a
jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
6. Adatkezelési tájékoztató
I. Bevezető
Az Épgáz Kft. (székhelye: 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a.),
mint adatkezelő, magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen adatvédelmi jogi
tájékoztató tartalmát. Kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásával, a
webáruház működtetésével kapcsolatos adatkezelése megfelel a jelen
tájékoztatóban és a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek.
Jelen tájékoztató hatálya Szolgáltató weblapján (www.comfortshop.hu) és
aldomainjein történő adatkezelésre terjed ki.
Az adatok kezelésével összefüggésben a Szolgáltató, mint adatkezelő ezúton
tájékoztatja a honlapot igénybe vevő felhasználókat a honlap által kezelt
személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és
gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és
technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról
és lehetőségeiről.
Szolgáltató a rögzített személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi
jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen nyilatkozatnak
megfelelően kezeli. Szolgáltató elkötelezett partnerei és felhasználói
személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja a www.anrodiszlec.hu
ügyfelei információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A
szolgáltató a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan
biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát
garantálja.
Szolgáltató adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel
kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:
- 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
- 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen
kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
- 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető
feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
- 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
- 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára
vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
- 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok
nyilvánosságáról (a továbbiakban Avtv., adatvédelmi törvény);
A www.comfortshop.hu honlap használatával Ön, mint felhasználó elfogadja jelen
adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit.
A szolgáltató jogosult jelen adatkezelési tájékoztatót a felhasználók előzetes
tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a
honlapon történő közzétételt követő első használat alkalmával válnak hatályossá
a felhasználóval szemben.
II. Definíciók
1. érintett/Felhasználó: bármely meghatározott, személyes adat alapján
azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes
személy;
2. személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az
érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai,
mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -,
valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
3. különleges adat:
a) a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy
pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az
érdek-képviseleti szervezeti tagságra, a szexuális életre vonatkozó személyes
adat,
b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre vonatkozó személyes adat,
valamint a bűnügyi személyes adat;
4. hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása,
amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen
beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes
műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;
5. tiltakozás:az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését
kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését
kéri;
6. adatkezelő:az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel
nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az
adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a
felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az
általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;
7. adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett
bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele,
rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása,
lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy
összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok
további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel
készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl.
ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése;
8. adattovábbítás:az adat meghatározott harmadik személy számára történő
hozzáférhetővé tétele;
9. nyilvánosságra hozatal:az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
10. adattörlés:az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a
helyreállításuk többé nem lehetséges;
11. adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak
megkülönböztetése céljából;
12. adatzárolás:az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének
végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;
13. adatmegsemmisítés:az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai
megsemmisítése;
14. adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai
feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott
módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a
technikai feladatot az adatokon végzik;
15. adatfeldolgozó:az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelővel kötött
szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő
szerződéskötést is - adatok feldolgozását végzi;
16. adatfelelős: az a közfeladatot ellátó szerv, amely az elektronikus úton
kötelezően közzéteendő közérdekű adatot előállította, illetve amelynek a
működése során ez az adat keletkezett;
17. adatközlő:az a közfeladatot ellátó szerv, amely - ha az adatfelelős nem
maga teszi közzé az adatot - az adatfelelős által hozzá eljuttatott adatait
honlapon közzéteszi;
18. adatállomány:az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége;
19. harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az
érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;
20. gazdasági reklám: olyan közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód,
amely valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ideértve a pénzt, az
értékpapírt és a pénzügyi eszközt, valamint a dolog módjára hasznosítható
természeti erőket - (a továbbiakban együtt: termék), szolgáltatás, ingatlan,
vagyoni értékű jog (a továbbiakban mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy
más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben
a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége népszerűsítésére vagy áru,
árujelző ismertségének növelésére irányul (a továbbiakban: reklám).
20. harmadik ország: minden olyan ország, amely nem tagja az Európai Gazdasági
Térségnek.
III. Alapelvek
1. Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és
kötelezettség teljesítése érdekében kezelhető. Az adatkezelésnek minden
szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének
és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.
2. Csak olyan személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának
megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat
csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
3. Személyes adat akkor kezelhető, ha
- ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
- azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott
körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli.
4. Ha az érintett cselekvőképtelensége folytán vagy más elháríthatatlan okból
nem képes hozzájárulását megadni, akkor a saját vagy más személy létfontosságú
érdekeinek védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait
fenyegető közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges
mértékben a hozzájárulás akadályainak fennállása alatt az érintett személyes
adatai kezelhetőek.
5. A 16. életévét betöltött kiskorú érintett hozzájárulását tartalmazó
jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése vagy
utólagos jóváhagyása nem szükséges.
6. Ha a hozzájáruláson alapuló adatkezelés célja az adatkezelővel írásban
kötött szerződés végrehajtása, a szerződésnek tartalmaznia kell minden olyan
információt, amelyet a személyes adatok kezelése szempontjából - e törvény
alapján - az érintettnek ismernie kell, így különösen a kezelendő adatok
meghatározását, az adatkezelés időtartamát, a felhasználás célját, az adatok
továbbításának tényét, címzettjeit, adatfeldolgozó igénybevételének tényét. A
szerződésnek félreérthetetlen módon tartalmaznia kell, hogy az érintett
aláírásával hozzájárul adatainak a szerződésben meghatározottak szerinti
kezeléséhez.
7. Az érintett hozzájárulását megadottnak kell tekinteni az érintett
közszereplése során általa közölt, vagy nyilvánosságra hozatalra általa átadott
személyes adatok tekintetében.
8. Kétség esetén azt kell vélelmezni, hogy az érintett a hozzájárulását nem
adta meg.
IV. Funkcionális adatkezelés
1. A weboldalon az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az
Infotv. 5. § (1) bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.
A szolgáltató adatkezelése az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító
adatok, a felhasználók lakcíme, valamint a szolgáltatás igénybevételének
időpontja, időtartama és helye vonatkozásában a 2001. évi CVIII. (az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló) törvényen, egyéb személyes adatok
vonatkozásában pedig önkéntes hozzájáruláson alapul. A felhasználók a
hozzájárulást a regisztrációval adják meg.
2. A kezelt adatok köre: e-mail cím, jelszó, vezeték- és keresztnév,
telefonszám, postai cím, cégnév, cég címe, a regisztráció időpontja,
regisztrációkori IP cím.
A regisztrációról:
Az Épgáz Kft. által működtetett online áruházban történt rendeléssel minden
vásárló kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadja a jelen vásárlói
szabályzatot (Vásárlói tájékoztató).
Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban (vagy fórumozni), először
regisztrálnia kell magát. Az oldal tetején lévő Regisztráció, bejelentkezés
menüpontra kattintva nyílik meg a Felhasználói regisztrációs ablak. Itt kell
megadnia valós számlázási, esetleg szállítási adatait és telefonszámát, e-mail
címét.
Név, cégnév: A vevő, akinek nevére a számla
kiállításra kerül. Magánszemélyeknél a saját név, cégeknél a cég neve.
E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre is szüksége
lesz a bejelentkezésre, továbbá erre az e-mail címre küldjük az értesítéseket a
megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról. A saját érdekében valós,
létező címet adjon meg! A regisztrációban szereplő email címre a
megrendeléssel, illetve a webáruházzal kapcsolatos információt továbbítunk.
Cím: A számlázási adatok és a szállítási
adatok. Webáruházunkban lehetősége van a számlázási címtől eltérő címre kérni a
megrendelés kiszállítását. A szállítási, számlázási címeket bejelentkezés után
tetszőlegesen módosíthatja a Személyes adatok menüpontban is. A rendelés
leadását követően, de még a csomag szállító cégnek történő átadása előtt a
szállítási és számlázási címek módosítására csak Ügyfélszolgálatunkon keresztül
telefonon vagy e-mailben van lehetőség.
Jelszó: Az előbbiekben megadott e-mail cím
mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is
bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát, valamint
használni a fórumot. A Regisztráció gombra kattintva, regisztrációja elkészül.
3. Az adatok módosításának lehetősége: A következő adatok módosítását lehet
elvégezni a weboldalon: e-mail cím, jelszó, vezeték- és keresztnév, telefonszám,
postai cím, cégnév, cég címe.
4. Az adatok törlésének határideje: A regisztráció törlésével azonnal. A
számviteli bizonylatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2)
bekezdése alapján 8 évig őrzi meg Szolgáltató.
5. A fentieken kívül a személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi
módokon lehet kezdeményezni:
- postai úton a 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a
- e-mail útján info@comfortshop.hu e-mail címen.
6. A bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a
közigazgatási hatóság, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság,
illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más hatóság tájékoztatás adása,
adatok közlése céljából megkereshetik a Szolgáltatót.
7. Szolgáltató a fenti hatóságok részére - amennyiben a hatóság a pontos célt
és az adatok körét megjelölte - személyes adatot csak annyit és olyan mértékben
ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül
szükséges, illetve amely a kérés időpontjában rendelkezésére áll.
8. A Szolgáltató az érintettek által átadott, a Szolgáltatás teljesítéséhez
szükséges adatokat, információkat az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságrólszóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a személyes
adatok gépi feldolgozása során az egyének védelméről, Strasbourgban, 1981.
január 28. napján kelt Egyezmény előírásainak megfelelően kezeli. A Szolgáltató
a feldolgozott adatokat kizárólag személyes azonosításra alkalmatlan formában
használja fel.
9. Az adatkezelés célja: Szolgáltató a szolgáltatás (weboldal teljes körű
használata, pl. regisztráció, vásárlás, hírlevél küldés) nyújtásának céljából
kezeli a Felhasználók személyes adatait, kizárólag az ahhoz szükséges mértékben
és ideig. Az adatkezelés minden szakaszában megfelel e célnak.
10. Szolgáltató kezeli továbbá azokat a személyes adatokat, amelyek a
szolgáltatás nyújtásához technikailag feltétlenül szükségesek.
11. Amennyiben a személyes adat felvételére a Felhasználó hozzájárulásával
került sor, a Szolgáltató a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének
hiányában.
a) a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy
b) Szolgáltató vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha
ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog
korlátozásával arányban áll, további külön hozzájárulás nélkül, valamint a
Felhasználó hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
12. A Szolgáltató az általa kezelt személyes adatokkal semmilyen módon nem él
vissza.
V. Cookie-k adatkezelése
1. Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett
munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és
„biztonsági cookie-k”, melyek használatához nem szükséges előzetes
hozzájárulást kérni az érintettektől.
2. Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges,
amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő
hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy
felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
3. A cookie-k általt kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, dátumok,
időpontok.
4. Az adatok törlésének határideje: Az adatkezelés időtartama a session
cookie-k esetén 30 nap.
Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár”
nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.
5. A Weboldalak külső (nem a Szolgáltató által kezelt) szerverre mutató
hivatkozásokat is tartalmaznak, ezen linkeken elérhető oldalak esetleg
elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat
gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért Szolgáltató minden
felelősségét kizárja.
6. A webáruház látogatottsági adatait a Google Analytics szolgáltatás
igénybevételével végzi Szolgáltató. A honlapon a Google Analytics
szolgáltatásához kapcsolódó kódok kerültek elhelyezésre, melyek az egyes
látogatásokhoz kapcsolható statisztikai jellegű adatot továbbítanak Szolgáltató
külső szerverére. A továbbított adatok az érintett kizárólagos azonosítására
nem alkalmasak.
7. Az adattárolás az érintett informatikai eszközén valósul meg. Az érintettnek
lehetősége van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében
az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
8. A Szolgáltatás igénybevételével a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy
Szolgáltató a jelen adatvédelmi tájékoztatóban leírtaknak megfelelően, a
szolgáltatás teljes körű nyújtásának céljából Szolgáltató összegyűjtse és kezelje
személyes adatait.
VI. Hírlevél
1. A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és
kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb
küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein (pl. elektronikus
levélcím, vagy telefonszám) megkeresse.
2. Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva
hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez szükséges
személyes adatait kezelje.
3. Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás és
indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az
esetben Szolgáltató minden - a reklámüzenetek küldéséhez szükséges - személyes
adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a
Felhasználót. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre
kattintva.
4. Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása, az Infotv. 5.
§ (1) bekezdése, és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és
egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése.
5. A kezelt adatok köre: név, e-mail cím, dátum, időpont.
6. Az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig,
azaz a leiratkozásig.
7. Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek küldése
érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális információkról,
termékekről, akciókról, új funkciókról stb.
Az általában havi 1-2 alkalommal kiküldött elektronikus hírlevélről lehetőség
van leiratkozni a regisztrációt követően bármikor az Adatmódosítás - Hírlevél
fel- és leiratkozás menüponton keresztül.
A hírlevelekről a levelek alján található hivatkozásra kattintva, és az
Adatmódosítás - Hírlevél fel- és leiratkozás menüponton keresztül lehet
leiratkozni.
Fórum
A fórumon csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást. A
regisztrációhoz kötelezően meg kell adni a kívánt nevet és jelszót, valamint az
e-mail címet.
Ezek az adatok az egyes felhasználók azonosítására és más felhasználóktól való
megkülönböztetés céljából szükségesek. Az e-mail a kapcsolattartást is
szolgálja.
A megadott személyes adatokat a Saját adataim profil menüben lehet módosítani.
A megadott adatok törlését a info@comfortshop.hu e-mailcímen lehet kérni.
VII. Adattovábbítás
1. Szolgáltató jogosult az általa kezelt személyes adatokat harmadik személy
részére továbbítani.
2. Az adattovábbítás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. § (1)
bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.
3. Az adattovábbítás célja: A szállítás lebonyolítása
4. A továbbított adatok köre szállítás esetén: Név, cím, e-mail cím,
telefonszám, tranzakciós összeg.
5. Az adatokat a következő adatkezelőnek továbbítjuk szállítás esetén:
Magyar Posta Zrt.
Budapest, Dunavirág utca 2-6.
levelezési cím: Budapest 1540
telefonszám: +36 1 767-8200
e-mail cím: ugyfelszolgalat@posta.hu
webcím: www.posta.hu
adatvédelmi tájékoztató: http://posta.hu/adatkezelesi_elveink
VIII. Kapcsolat
Amennyiben szolgáltatásaink igénybevétele során kérdése, problémája van, akkor
az:
Épgáz Kft.
Székhely, számlázási cím: 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a
Telephely, csomagolás, áruátvétel: 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca
1/a
Comfortshop.hu Ügyfélszolgálat - megrendelés: Telefon: +36 30 375 4567
E-mail: info@comfortshop.hu
Internet: www.comfortshop.hu kapcsolati elérhetőségeken éri el a szolgáltatót.
VIII. Tartalom és információ megosztás
Tájékoztatjuk felhasználóinkat, hogy a szolgáltató - mint az elektronikus
kereskedelemi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szerinti
tárhelyszolgáltató - a felhasználók által megadott és a szolgáltató által csak
tárolt tartalomért nem felel. Különösen igaz ez a személyes adatokat (pl. arcképmás,
hang) is tartalmazó dokumentumok nyilvánosságra hozatalára, vagy azokkal
kapcsolatos más adatkezelési műveletekre, mely adatkezelésekhez az érintett
előzetes hozzájárulása szükséges. A hozzájárulás beszerzése a felhasználók,
mint tartalomszolgáltatók feladata, akik felelősek a hozzáférhetővé tett
tartalomért. A szolgáltató - a fenti rendelkezésekre is tekintettel - kizár
minden felelősséget a szolgáltatása igénybevétele során a felhasználók által
elhelyezett tartalom jogszerűségéért (pl. fénykép), valóságnak való
megfeleléséért (pl. apróhirdetés).
Fontosnak tartjuk tájékoztatni felhasználóinkat, hogy az általuk megadott
személyes adatok, kapcsolatrendszerükre utaló információk olyan értékes adatok,
amelyekkel egyesek visszaélhetnek.
Amennyiben valamely felhasználó profilját törli, vagy törlésre kerül,
hozzáférhetővé tett tartalma is törlésre kerül.
IX. Egyéb adatkezelések
Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy a bíróság, az ügyész és a nyomozó hatóság
tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre
bocsátása végett megkeresheti a Szolgáltatót (a büntetőeljárásról szóló 1998.
évi XIX. törvény 71. §). A szolgáltató a hatóságok részére - amennyiben a
hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte - személyes adatot csak
annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához
elengedhetetlenül szükséges.
X. Az adatkezelő adatai, elérhetősége
A comfortshop.hu webáruház üzemeltetője
(a Csomagküldő áruházunk működtetője)
Üzemeltető: Épgáz Kft.
Adószám: 13053572-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-009730 (bejegyezte: Hajdú-Bihar Megyei
Cégbíróság)
Székhely: 4220 Hajdúböszörmény, Tessedik Sámuel utca 1/a.
Képviselő neve: Kocsis Zoltán
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
Telefon: + 36 30 375 4567
Email cím: info@comfortshop.hu
XII. Tájékoztatás az adatkezelésről
1. Az érintett kérelmezheti az Szolgáltatónál, hogy az adjon tájékoztatását
személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését,
valamint kérheti személyes adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével -
törlését vagy zárolását.
2. Felhasználó kérelmére Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt
adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról,
időtartamáról, az esetleges adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel
összefüggő tevékenységéről, továbbá - az érintett személyes adatainak
továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb
azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. A
tájékoztatás ingyenes.
3. Szolgáltató, amennyiben a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a
valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a
személyes adatot helyesbíti.
4. Törlés helyett Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt
kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a
törlés sértené a Felhasználó jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag
addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat
törlését kizárta.
5. Szolgáltató törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, a Felhasználó
kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem
orvosolható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés
célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje
lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
elrendelte.
6. Szolgáltató a helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről
az érintettet, továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot
adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az
adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
7. A személyes adatok törlésére, zárolására, helyesbítésére 30 nap áll az
adatkezelő rendelkezésére. Amennyiben Szolgáltató a Felhasználó helyesbítés,
zárolás vagy törlés iránti igényét nem teljesíti, 30 napon belül írásban közli
az elutasítás indokait.
XIII. Kártérítés és sérelemdíj
Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az
adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt
megtéríteni.
Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az
adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát
megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.
Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott
kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó
által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő
mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének
kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi
jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban,
amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott
jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából
származott.
XIV. Jogorvoslat
1. Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
a) a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra
vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő
vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az
adatkezelést törvény rendelte el;
b) a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés,
közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
c) törvényben meghatározott egyéb esetben.
2. Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn
belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága
kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az
Szolgáltató az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az
adatkezelést - beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is -
megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak
alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással
érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a
tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
3. Amennyiben a Felhasználó Szolgáltatónak a meghozott döntésével nem ért
egyet, az ellen - annak közlésétől számított 30 napon belül - bírósághoz
fordulhat.
4. Felhasználó a jogainak megsértése esetén Szolgáltató ellen bírósághoz
fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Jogorvoslati lehetőséggel,
panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
7. A panaszkezelés rendje
Áruházunk célja, hogy
valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes
megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.